Londoni kirándulásunk emléke

Június 23. reggelén, öt óra harminckor indult el a buszunk a tatabányai Lidl parkolójából, megpakolva több tucat bőrönddel és ötvenhét utassal. Magyarországot elhagyva kereszteztük Ausztriát és Németországot is, több megállóval tarkítva a jó hangulatban telő utazással töltött órákat. Az első éjszakánkat Németország és Belgium határán töltöttük; a szállást késő este foglaltuk el.

London Eye kapszulájában

Másnap folytattuk utunkat Belgiumon és Franciaországon is átsuhanva, hogy végül a Csalagút sötét üregén át megérkezzünk Anglia határára. Amint megcsodáltuk az első látképeket ebből a fantasztikus országból, észrevettünk egy fehér lovat a domboldalon, ami igen jellegzetes az országban. Sajnos a tengerparti séta az időben való megcsúszás okán elmaradt, pedig mindannyian szívesen megcsodáltuk volna Dover partjait. Canterbury városát is megcsodálhattuk, majd szemünk elé tárult London külvárosa is. Hamarosan belaktuk a fogadó családok felkínált szobáit.

Rengeteg érdekességet láttunk ebben a néhány napban. Megcsodáltuk a parlamentet, alaposan szemügyre vettük a Buckingham Palotát, és az őrségváltás egy elenyésző részletébe is belepillanthattunk. Ezen kívül felmentünk a Szent Pál székesegyház kupolájába, ami a Cityben található. Csodás panoráma tárul a szemünk elé Londonról – és ha már a panorámánál tartunk, a London Eye sem maradt ki a kirándulásunkból. Meglátogattuk a British Museumot és a Natural History Museumot is, mindkettő sok érdekességgel és szájtátó szépséggel kedveskedett nekünk. Az Oxford Street egy részét is bejárhattuk.

Piccadilly Circus

Az utolsó napon elbúcsúztunk szállásadóinktól, és még egy utolsó élményként szolgált Greenwich megtekintése, ahol átléphettünk a szomszédos féltekére (Nyugati). Egy éjszakát eltöltöttünk még a tranzitszálláson, aminek vendégszeretetét az odavezető úton is igénybe vettük.

Ladányi Luca
8.a osztályos tanuló

A hozzászólások le vannak tiltva.